Probeer niet meteen een groot publiek te bereiken. Start met een specifieke doelgroep en bouw stilletjes op. Meet het succes van je zoekwoorden en verstevig eerst je positie hierin.
Wil je een pagina opvrolijken met een afbeelding? Probeer zelf eens een unieke afbeelding te maken, die nog niet terug te vinden is op het internet. Neem je smartphone of camera en neem een relevante foto.
Laadt je site traag? Kijk eerst eens of je de afbeeldingen niet kan optimaliseren. Er zijn verschillende apps op de markt om je afbeeldingen te verkleinen en te optimaliseren. (vb: imageoptim).
Controleer regelmatig je doelpubliek met Google Analytics en let op terugkerende patronen. Het is best mogelijk dat je afhankelijk van het seizoen andere mensen bereikt. Als dat zo is, hou hier dan rekening mee in je SEO-campagnes.
Stel deze simpele vraag aan vrienden en familie. “Met welke zoekwoorden zou je mijn bedrijf zoeken op Google?”. Pro tip: Durf vreemde mensen aan te spreken met deze vraag en breidt zo je doelpubliek uit!
Op zoek naar een goede bedrijfsnaam? Doe eerst wat research in jouw sector naar de juiste zoekwoorden en kijk of je wat kan verwerken in je nieuwe naam. Zo kan je al meteen met een voorsprong beginnen aan je nieuw avontuur.
Ga niet onmiddellijk de zoekwoordenstrijd aan met je concurrenten. Verstevig eerst je eigen positie rond gerelateerde zoekwoorden en win stap voor stap terrein op andere bedrijven.