Je kan veel kanten uitgaan met je website. Sommige ondernemers hebben voldoende aan een eenvoudige contactpagina. Anderen vragen naar een uit te kluiten gewassen webshop met alle toeters en bellen.
In dit artikel kom je te weten wat de kost van een website bepaalt en ontdek je hoeveel jouw website zou mogen kosten.
Er is heel wat onduidelijkheid over wat nu precies een professionele website is. Om van een professionele website te spreken moet er aan twee voorwaarden voldaan worden:
De kwaliteit van een website bepalen is niet eenvoudig. Sommige indicatoren geven meteen aan of er fouten gemaakt zijn maar om gefundeerde uitspraken te kunnen doen is het aangeraden om er een expert bij te halen die de analyse voor jou kan doen.
Wil je je website eens stevig doorlichten om de pijnpunten bloot te leggen of wil je gewoon een aantal suggesties om ze te verbeteren? Frontier beschikt over de ervaring. Dus neem gerust contact op!
Een professionele website moet natuurlijk ook goed uitgerust zijn met verscheidene functies. Onderstaande features mogen standaard verwacht worden anno 2017.
Het zijn vooral de werkuren die de kost van een website bepalen. Hoewel elk bedrijf zijn specifieke eisen heeft, kan er toch gestart worden vanuit een soort basispakket. Dit basispakket omvat alle functies die in alle websites aanwezig dienen te zijn. Alle aanpassingen hierop zijn maatwerk en kunnen naargelang de eigenaardigheid snel optellen in het aantal werkuren. De twee belangrijkste factoren zijn het aantal pagina’s en het aantal integraties.
Om de kost van je website te drukken, is het dus kwestie om de juiste keuzes te maken. Vaak zijn ondernemers heel ambitieus en hebben ze grootse plannen met hun website. Het is de taak van de website leverancier om samen met de klant op zoek te gaan naar het hoofddoel van de website.
Frontier gaat steeds uit van onderstaand stappenplan om de website voor de klant optimaal te laten renderen.
Bij Frontier krijg je steeds een duidelijk overzicht van de verschillende elementen die een website opmaken.
We vinden het belangrijk dat de klant weet wat er verwacht mag worden bij de oplevering van een website.
Laat je daarom altijd goed informeren over de gangbare tarieven vooraleer je gaat praten met een website leverancier.
Onderstaande tarieven zijn gangbaar voor de Belgische markt anno 2017.
Dit overzicht gaat uit van kwalitatieve oplevering door Belgische bedrijven die niet werken met buitenlandse onderaannemingen. Uiteraard zullen er altijd bedrijven zijn die onder de prijs dezelfde functies aanbieden.
De kost van een professionele website wordt vooral bepaald door het aantal werkuren. Je kan de prijs drukken door samen met je website leverancier de duurste functies op te lijsten en goedkopere alternatieven te bespreken. Het is belangrijk dat je het doel van de website voor ogen houdt als je een offerte laat opmaken.
Heb je dit allemaal al op een rijtje? Dan kan je verwachten dat de prijs varieert van 1000 EUR voor een eenvoudige pagina, tot 8000 EUR voor een uitgebreide webshop met alle moderne mogelijkheden.